Sider

6. august 2011

De gamle er eldst!

For å slippe mye transport av gevær i jakta, har jeg fått låne en gammel Mauser med Aimpoint. Idag var det tid for å teste den sammen med pappa. Nye batteri i Aimpointen og patroner var innkjøpt. Gikk litt høyt og derfor stilte vi ned. Jeg ble fortsatt liggende litt høyt, mens pappa knuste til med to blinker!! En ny runde og jeg skytter i 7'ern-8'ern over, mens pappa setter en sentrumsblink og en nier! Knust av den gamle mann. Skyter altså ca 10 cm høyere, men siden han skyter sentrum blir det ikke å stille.

Sako superhammerhead blir testet og går likt med helmantel. Blir litt stående og sittende skyting for å teste litt. Skyter godt nok for at den blir med på elgjakten i Norge, men mulig at mannen bak burde vært leddet lavere på slekttreet.

Eller hadde jeg gleden av å være med på rydding av ny postlinje, spesielt for hjortejakten. Intressant løsning og det blir spennende å se hvordan det går 10.september - dessverre uten min deltakelse. Turen ble også lagt innom Jaktboss-1 der det var en passende bukk for Jaktboss den 10. august
Håper han skyter bedre enn på elgprøva hvis den viser seg når han sitter i sitt nye jakttårn.

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits