Sider

6. november 2011

Åååå nesten...

Planlagt supersöndag startet dårlig, med litt tört vär og vind. Men med sikte på et "sikkert" område for hare og rådyr, samt en liten jeger (Seb) på slep var håpet likevel tilstede. Albin virket ikke som han var särlig interessert i å finne noe idag og det ble derfor litt kakaopauser
Albin koser seg i mosen så lenge..
Etterhvert ble tålmodigheten til Seb meget liten og det var nesten slutt. DA starter Albin og hvilken start. En dröm å höre når han ser dyr. Vi står bra til en 70 meter unna uttaket og står stille. Regner med det skal gå rett på veien men neida det svinger meget fint. OG snart er det på vei mot oss. Synes jeg hörer noe som går og oppmerksomheten er på topp, mens Albin stadig kommer närmere. Snart ser vi Albin på en 60 meter... ikke noe dyr har vi sett. Losen fortsetter over uttaket (selvsagt) og nå til veien hvor det blir stopp.

Vi hadde dårlig vind dvs rett fra oss på der vi så Albin. Tror nok rådyret luktet oss. Rådyr tror jeg pga ikke rett på veien. Fant ikke noe spor når vi gikk til veien, men likevel setter jeg pengene på rådyr. Nå ser jeg hvor närme vi var og Seb smilte godt. Tror dyra gikk der jeg har en lilla krussedull. Vi mötte også noen som hadde gått på den veien og langs en sti 30 minutter för losen. Bruker det som unnskyldning for at Albin ikke fant ut av det på veien.
Losen som vanlig i gult - kun ca 12 minutter og 1,5 km. Bra snittfart altså, 8 km/h. Jeg er fornöyd selv om han igjen mistet losdyret på veien. Men litt unnskyldelige forhold idag med folk og annen hund langs veien.

1 kommentar:

Fjällripan sa...

Mysigt och bra att ta med sej barnen på jakt också. Fin bild på hunden i mossan!

Blogglistenhits