Sider

21. oktober 2012

Elgobs igjen

Lett overskyet -1 grader og vindstille. Flott utgangspunkt.

Fikk sitte på godposten på såten bakom der vi bor. Kjentmann som skulle gå med hunden igjennom, så optimismen var på topp. Ble fart på hunden og snart meldes det at den er på vei mot mitt pass. Etter et par minutter hörer jeg at det er elg på gang. Snart kommer en liten firetakker ut på hygget framfor meg, löper mot meg og tar svakt av på ca 20 meter.

Melder fra på radio og da stopper den på 40 meter og ser på meg. Hunden kommer noen minutter senere men kommer ikke i fatt elgen. Hunden hentes tilbake og andre siden av åsen gås igjennom uten resultat. Til sist blir holmene hvor fjorårets svömmeelg ble funnet gjennomsökt uten resultat.

Det er kontakt med flere elger i andre såter, men ingen kalver. Ingen skudd idag, og derfor ingen större feil!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

ingen skudd... så dikkan ingen kuer....? jaktboss

Unknown sa...

ingen små nok. Hvordan gikk det som gjestjeger?

Anonym sa...

dårlig, ingen ælj. men pluto fortsetter storspillet og hadde stålos på hjort, men seff utafor drevet...

Blogglistenhits