Sider

15. september 2013

Årets første helg hos Jaktboss

Ble besøk hos Jaktboss i helgen og relativt suksess var det. Imponert over samarbeid med nabo og post som nå bærer mitt navn. Dessverre ingen dyr i den såten på lørdag, men tror det kan bli noen spennende drev i det område fremover.

Rattata har mistet formen etter eierene har hatt litt "feil" fokus etter midtsommer, men fikk litt matchtrening i helga. Andre såten ble det rådyrlos, og ei geit gikk forbi Jaktboss. Geiter er smart nok fredet året om i dette terrenget, det gjelder alle rådyr som ikke har horn og ikke er killing. Bør jo være en selvfølge de fleste steder hvor rådyrstammen ikke er for stor. Rattata viste imidlertid at formen ikke var på topp og kom veldig langt etter, og da stoppet han å lose etter ca 20 minutter. Han kom ut til Jaktboss i spora etter ca 40 minutter.

Regnvær ble det men jakten fortsatte. Lite minidrev ble valgt og der var det dyr inne. Rattata tok iveg etter kort tid, den hørte jeg meget godt og var klar. Losdyret (hjortekalv) over en ubemannet post og Rattata sluttet etter 5-6 min. Deretter så Emil en hind som gikk samme veien. Nestenåret er i gang???

Dagen avsluttes med smaken av Mummelmann.

Dag to starter dårlig, eller hva skal man si når området jeg håper er relativt elgfritt og Jaktasle-2 befinner seg i leverer dette bildet.

Regnvær er det også, men det er jo ikke så ille og derfor supert jaktvær. Smarte planer legges og man kommer seg på post. Flott område for hjort og to poster som er gode er besatt.

Blir ikke noe lyd annet en når Rattata hilser på Emil under drevets gang, men dette gir resultater. Jeg bestemmer meg etter hvert for å flytte meg litt på sekken, reiser meg halvveis opp snur sekken og ned på rompa igjen. Da noe som beveger seg til venstre, og når jeg ser dit hopper hind og kalv som harer bortover åsen. 30 meter unna var jeg og de har garantert kommet gående, det burde følgelig vært et enkelt skudd og en smaskig kalv i frysern. Den gang ei og nestenåret fortsetter.

Med to superdrivere presenteres en fallende ku og liten kalv for Jaktboss som siste viltobs denne helga. Virker som det er bra med dyr i terrenget for tiden, og flere kronvilt har nok bosted i Jaktboss sitt revir.

PS! Fikk jo også hilse på Dooris, en kosete liten gråhund. Blir spennende å se hvordan den blir neste år.

PS2! Heldigvis bilde av et rådyr fra Jaktasle-2 nesten nå akkurat...

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits