Sider

29. oktober 2013

Drever gener??

Overskyet og ca 6 grader. Nesten vindstille.

Tur til viltåker og uttak etter 14 minutter, et skikkelig uttak. Rett ut tok det, men jeg sto ikke mer enn 100 meter fra uttak og bra. Etter litt snur det og håpet stiger, men så snur det igjen og fortsetter avgårde. På med teleskop antenne, fortsetter avgårde. Går litt å ser og mye vitsvans og rådyr spor. Hva han har fått opp er usikkert.

Etter det er gått over vei nr to så tar jeg en sving i bil til plusstegnet på bilde. Tror han roter bort losdyret og er på vei tilbake. Finner imidlertid noe og det går rett ut videre. Skjer i gule sirkelen.  Stopper först når losdyret trolig svömmer over til en öy(Bågestholmen), lengst ned til höyre.

Trodde det hade tatt lang tid men ser nå at det tok 68 minutter fra uttak til slutten. Da hadde han löpt 10,2 km. Og det er langt avgårde igjen, over 4 km fra uttak til tap i luftlinje... Tror det er Drever gener i han..

I kveld ser formen ok ut. Var jo mye kortere tur enn jeg trodde. Forsökte å få tak i potesokker, men det hadde dem ikke her. Får kjöpe når i Norge. Ble innkjöpt litt ammo istedet, og siden Norma ammo tydeligvis heller ikke er populärt her så ble det noe nytt for meg. Geco Plus, billig så vi får se hvordan de fungerer på blink og deretter på dov og rådyr!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

har vasa vekk våpenkortet eg, så eg får ikkje kjøpt patroner. har 5 igjen, holder vel d, sia eg bruker ett skudd pr vilt... mvh jaktboss

Unknown sa...

Störste problem blir vel å få med geväret da.....

Anonym sa...

Blir det problem så kan jag ta med några extra gevär med patroner till.

Mvh BT

Lindsjö taxar sa...

Albin är duktig, ska du inte gå jaktprov med honom??

Blogglistenhits