Sider

28. januar 2014

Impulsjakt

Fredag er jo siste dag for rådyrjakt og värmeldingen frem til da ser ikke bra ut, dvs kaldt vär meldt. Derfor bestemte jeg meg for siste forsök på rådyr med Albin denne sesongen. Turen gikk til rådyrbonanza stedet, hvor rådyr antas å väre med ny lur plan.

Klart vär og minus 10, litt vind men ikke ille. Planen ble basert mye på at Albin slår ut selv, og jeg går inn mot antatt tilholdsplass over en bra post. Albin fulgte planen perfekt, men ikke rådyr å se. Hare ble det imidlertid, som jeg trodde vi skulle slippe siden vi ikke var igång för kl 11:54.

Hare var det imidlertid og gikk nesten ringen rundt til meg. Da solid tap og jeg gikk for å stötte han. Da finner han snart strengen igjen, men det tar da rett avgårde - dvs så rett en harelos går. Mye kröll og småtap. Albin jobber med haren over 100 minutter för han gir opp. Da kommer han i bakspora og får mye skryt. Litt rim i skjegget bare og da blir det ikke lett med fokus på kamera!!

Snöen er litt "död" nå og ikke noe fester seg i pelsen. På tassene bruker jeg en salve som fungerer utmerkt. Albin virker også fresh i kveld tross 11,5 km i skogen.

Negativt med dagen var at området var tomt for rådyr. Ingen spor på runden min rundt foringsplassen som finnes på området. Hvor har dem tatt veien tro?

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits