Sider

28. juli 2016

Impulskjøp

Og impulsen synes for tiden å være bra!

Ble ny stokk til Mauser'n, fant nemlig en thumbhole stokk under mine søk på Google og da stoppet ikke det tyske språket meg heller. Nettsiden var Grauwolf.net og for deg med Mauser anbefales et besøk. Levering på døren 8 dager etter bestilling synes jeg er godkjent også.

Stokken passet låskasse og løp veldig bra, men litt fjerning av kunststoff i løpskanalen og for hevarmen måtte til. Gikk greit med en Dremmel. Stokken bak er hul inni, og har fin trommelyd!!! Det er vel eneste minuset jeg har funnet - til nå! Muligens det blir en bedding jobb etter hvert.

Vekt på stokken oppgis å være 1320 gram, mens min gamle Fajen stokk var 1650 gram (veid i dag). Total vekt på Mauser med kikkert er nå eksakt 4,5 kilo. Balansepunktet er i fremkant av låsekassa, og kjennes bra. Til sammenligning veier en Sauer 404 XT 3260 gram, uten kikkert og montasje.

Bilder:



Ble turer til skytebanen idag, først for å sjekke treffpunkt. 10 cm lavt og 5 cm til venstre. Deretter ble det elgbanen og tre serier. Den funker bra, dog må det litt mer skyting. Dårligere serier enn forrige gang, men jevne 67-65-63....

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits