Sider

18. oktober 2016

Rådyrjakten

Etter mange bomturer etter "halfnose" begynte jeg å fundere på andre bukker, og derfor ble det en snabbtur i går kveld. Gangavstand fra huset til viltåker, men der så jeg intet annet enn mye mat for dyra fremover. Litt mye folk på tur i området, så blir nok ikke mer jaktturer dit.

I dag ble det ut til stedet jeg skjøt kiddet  tidligere i år. Flott sted og bra med mat på åkeren. Ved ankomst tar jeg opp geværet og kikker meg rundt. Ser da minst to rådyrrumper som jumper av åkeren, hmmm trolig skremt dem. Håper det var geit og kid, men sliter med motivasjonen etterpå.

Etter hvert reddes jeg av at det er elg på gang. Hører han går inne i skogen, og spenning om hva det er. Kan det være kua med doble kalver ?? Går ganske lang tid før jeg ser elgen i kanten på åkeren, han nyter lenge av en or og selje. Mumser i seg og reagerer ikke på mine lokkelyder. Ser det er gevir på den, men ikke store.

Etter hvert kommer han ut på åkeren og jeg får tatt en del film. Filmet jo litt i skogskanten også, men ble dårlig. En fin 7 takker, som jeg synes er kort og liten i kroppen. Tipper på 2,5 år!
Ligger en filmsnutt til på min Youtube-kanal.

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits