Sider

10. april 2010

Beverjakt

En liten impulsjakt ble det idag, beverjakt. Et relativt tungt føre gjorde det til mitt livs hardeste jakttur. Ikke brøyta veg og snø langs traktorvei, med noe skare - selvfølgelig ikke solid nok for å bære meg. Derfor tok det en god time gåing før jeg kom frem til den annonserte beverdammen. Der var det åpent vann og ferske bevergnag. Stoppet på toppen av åsen for å lytte og se etter livstegn, verken hørte eller så noe. Halvveis ned i lia stoppet jeg igjen og syntes jeg så noen bevegelser på andre siden av dammen. Ytterligere 20 meter og i posisjon som jeg følte skulle bli en god post. Igjen denne bevegelsen i vannet på andre siden, når jeg da så i kikkerten så jeg rett på en BEVER!!!!! Satt å spiste i vannkanten og så helt rolig ut. Opptørket pels og ganske stor syntes jeg. Fikk det litt for travelt og etter å skrudd opp kikkerten til 8 gikk skuddet. Et elendig avtrekk og begge øynene godt lukket - det ble et stort plask og bevern var vekk. BOM! Nøye kontroll av skuddstedet bekreftet dette BOM. Håpløs og elendig start på jaktåret 2010. Tung time gåing tilbake. Mitt livs hardeste jakttur, som resulterte i min andre sjanse på bever og min andre bom.. Bever er ikke mitt vilt. Telefonen fikk seg også en tur i bekken og ble svart, derfor ingen bevergnag bilder.... Må trene mer med Mausern.

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits