Sider

18. april 2010

Oppsummering jakthelgen

Utsikten fra tårnet og dov skutt på naboområdet. Helgen gav mye viltkontakt og Skåne svarte til forventningene. Ingen gris siste kveld, pga vinden tror jeg. På veien fra tårnet møttes jeg av 10 øyne, og jeg trodde jeg hadde gjort en skikkelig blemme. Heldigvis var det dov. Jakten kom på 2tusen som jeg anser som en bra pris. Rikard gav meg et kart og frie tøyler, eneste minus var at det ikke var to åtler så jeg kunne veksle. Tar nok turen til Älmhult igjen, kanskje til alt til høsten siden muligheten for å bli med på drevjakt sammen med to naboterreng, totalt 250 hektar, ikke hørtes umulig ut. Også smygjakt på dov og rådyr på det terrenget frister. Nå mest klar for å få en god natts søvn...   
Nb! Spurs gjør det stort i avslutningen på sesongen og har tatt to av de tre store på rad og til helga venter manutd... Hadde vært moro og fortjent med Champions league neste sesong......

2 kommentarer:

Unknown sa...

Angrer på at ikke jeg tok en liten tur siste morgenen. Kunne blitt mye vilt å se, men nå er det over. Mest sannsynlig en lang sommmer för man får jaktet igjen. Får bruke tiden til skytetrening, og muligens bedde Mausern. Uhu det er lenge til august...

jaktboss sa...

hørast ut som gode jaktmarker, så du må ikkje glømme å spørre meg neste gong.... Du trenger vel den skytetreninga du kan få, i likhet med visse andre....

Blogglistenhits