Sider

4. juli 2010

Elgtørke

Etter en fin tur i hælene på Emil og Rattata fikk jeg gleden av å hente minnekort på viltkameraene idag. Fikk også satt opp mitt selvbygde regnskydd på Jaktasle-1. Man kan ikke se at det var bygget uten vitale mål på kameraet.

Ingen elg på Jaktasle-1 denne uken! Tørt vær i lang tid har tydligvis gjort at elgene har flyttet på seg. Er nok en frodig dal i nærheten de holder til. Kun bilde av en elg på Jaktboss-1 også, selv om det kameraet står litt nærmer i "skyggen".

Kronhinden er imidlertid fast gjest og det er nå verifisert to forskjellige hinder og en kalv. Se bare på dette bilde og video.





Hyppigst besøkt er saltsteinen nå av duene, som også har markert saltsteinen - håper ikke dette har skremt bort elgene!!!

Bildene er idag lagt inn med orginal kvalitet og burde være bedre enn vanlig. Kvaliteten kommer imidlertid ikke opp til mitt nyinnkjøpte speilreflekskamera, Canon 450D. Endelig ble ønske om et skikkelig kamera oppfylt og jeg er under opplæring. Her helgens bilde jeg er mest fornøyd med. Legger ikke lista for høyt enda:)


Dette ble et langt innlegg og seint er det også blitt. Etter retur til Tigerstadens trygge favn har det blitt en liten middagslur. Emil og Rattata (som forøvrige viser tendenser til å bli jakthund) har blitt to skogsvante herrer med godt driv i skogen - mulig han stiller til valg som driver på årets elgjakt!!!

NB! Sjekk ut denne flotte videoen.

2 kommentarer:

jaktboss sa...

emil som driver i æljjakta....? Hahahahahahahahahahaaa osv.

Emil sa...

jeg er nok altfor dårlig til å snike meg gjennom skogen for å drive i elgjakta.. pluto hadde forresten fått samme kropps bygning som jaktboss, de må vel starte treninga snart så de orker å drive mer enn et drev om dagen. og jeg er vel den beste post-skytteren så jeg må nok poste

Blogglistenhits