Sider

11. september 2011

Ny bekreftet harelos

Åpnet med en elgobs på vei til målet for dagen, en halvannetåring som gikk å gresset på et jorde. Tenkte at dette blir vel en vanlig elglos dag, men nei....

Kom til en fin plass, myraktig terreng men gröfta opp og mye gress. Albin var ivrig og jeg regnet med det var elg. Er jo litt lös så ikke full tenning med engang. Etterhvert kommer han over en traktorvei og full speed. Da starter han skikkelig - aldri hört han så intens, men tror jo fortsatt det er elg. Det går i en halvsirkel og deretter over et veikryss. Albin fölger litt til men etter 15 minutter blir det stille, og ikke lenge etter er han på vei tilbake. Elg tenker jeg, men var som sagt veldig intens.

Vidre i skogen og mye elgspor, Albin som vanlig ivrig. Finner midt i alt mye hareskit, små men fine! Albin er uintressert og vi siger litt vidre. Midt på en liten myr hopper det plutselig en hare grå og stor. Det tar ikke mange sekunder för Albin virkelig våkner til liv og ny intens los. Nå er jeg klar og finner meg en fin plass kun meter fra uttaket. Går rett frem og i samme veikryss som sist, Albin gir seg etter 10 minutter. Nå sikker på at det er hare möter jeg Albin i krysset og gir han god tid til å finne ut av det. Dessverre gikk ikke det. Men ingen elg har gått over der, derfor stor sannsynlighet for at det förste gangen også var en hare.

Jeg er glad og var en fin avslutning för jeg blir borte en 12-13 dagers tid...

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits