Sider

28. oktober 2011

Jaktasle: 0 poeng

Det er poengsummen Jaktasle får etter dagens tur med Albin. Planla en minitur idag siden vi var ute ganske lenge i går (må jobbe litt også dessverre). Derfor gikk turen til et ganske sikkert sted, dog med mye veier men nesten en halvöy.

Planen funket ganske så bra. Haren satt ca der den skulle og Albin fikk den ut. Hvilket opptak og los det var. Full hyling förste par hundre meter, rett bort fra meg og ut mot spissen på halvöya. I min håplöse hjerne tenkte jeg at posten inne i skogen i et kryss av gamle traktorveier(blå krussedull), på uttaket var perfekt. Losen snudde og var på vei tilbake. Det jeg ikke tenkte på var at den beste posten var en 70 meter bak meg i bilvei-kryss. Hver gang jeg går der, tenker jeg at det er drömmeposten.

Haren kommer selvsagt på drömmeposten etter 10 minutter los (gul krussedull). Jeg er fortsatt i helspenn siden håpet er at den skal komme hoppende til meg. Albin kommer til drömmeposten, og får tap der på veien. Han leter og jobber litt på tapet, men etterhvert söker han opp meg. Jeg står og banner for meg selv, og vurderer å skyte meg selv i foten... Håplös tenking av meg. Sliter med å finne ut av harejakta og veiposteringer. Selvsagt burde Albin funnet ut av det og losa litt lengre, men idag er det jeg som er den skyldige for manglende harefall.

Går en runde til og Albin får kanskje igang noe, som drar rett til samme tapssted (blå linje)! Som sagt mye veier i området, men med en skikkelig harejeger ville det blitt dot idag.

2 kommentarer:

Lindsjö taxar sa...

Härligt jobbat, ja man gör sina misstag ibland. Han är duktig Albin.

Lindsjö taxar sa...

Härligt jobbat, ja man gör sina misstag ibland. Han är duktig Albin.

Blogglistenhits