Sider

13. september 2012

Tur med Albin

Flere dager siden sist Albin var lös i skogen og han er da voldsomt ivrig. Full fart fra förste sekund og ekstra lös i starten. Idag var det ca 8 grader, fint vär hele natt og morgen med innkommende skyer etterhvert. Startet med lite vind som ökte noe.

Det ble et uvist antall loser idag!!! Ingen hareloser, dvs intet uttak ihvertfall som höres. En gang hadde han god fot, og det virket som han fant ut av det men det gikk rett til vannkanten og han stoppet uten vidre innsatser, som ikke er helt likt ham.

En los som gikk meget merkelig, som jeg tror var elg. Rett frem 700 meter deretter, ut tilsiden og tilbake som et stor T. Stoppet også i vannkanten ved en hytte. Albin rotet litt omkring på returen, så mulig fot av hare eller hva... Garmin:

En mulig rådyrlos, da jeg ikke så elgspor der det krysset veien. Lengden var 27 minutter og stoppet der tidligere elger har hoppet over en stor bekk. Albin krysser ikke denne.
Tok en elg til samme sted også. I tillegg et par riktig runder uten los, og noen med litt stöting.

En fullladdet Albin löp nesten 19,6 km i löpet av 3 timer 15minutter. Jeg klarte meg med litt over 2 km.

Var også en liten tur med Seb for å lokke Jerpe igår, gikk ikke så bra. Andjakten hörtes ut som gikk bra derimot. Nesten så jeg skjöt på en Jerpe idag, men holdt igjen da jeg ikke var helt 100.

Tilslutt et svart hvitt bilde av Albin...

1 kommentar:

Lindsjö taxar sa...

Va go Albin ser ut att vara. Han är duktig på att springa långt.
Tyr valpen jag sålde jagar ju redan bra, var ute 13 tim i torsdags !!!?? Husse satt och väntade medans frun fick komma med middag :-)
Ser fram emot Viljas o Tryms höst nu...det blir kanonhundar ju.

Blogglistenhits