Sider

30. august 2014

Årets siste trening

Med 5 grader, tört og nesten vindstille ble det tur ut for siste trening.

Dro til en halvöy pga dårlig med tid og da regnet jeg med å få tak i Albin dersom behov. Klokken ble halv seks för slipp. Albin sökte ut som han skal. Tar ikke mer enn ti minutter för det er opptak, og da ganske så närme meg. Går en runde på 6-7 minutter og jeg er klar for en obs. Den gang ei og det blir tap. Albin tar samme runde en gang til.

Tilbake på uttaket finner han imidlertid strengen og det tar iveg igjen. Langt bort drar det, og tankene omkring hva losdyret vandrer. Tar vannkanten og da selvsagt mårdhund en när tanke. Lite tap også og da passer mårdhund, men går litt raskt. Raskt opptak så mulig rådyr eller vitsvans...

Albin jobber på og det svinger tilbake men feil side, snur og over på "min" side. Da ser jeg plutselig en brun liten sak kommer jumpende opp på veien og mot meg. En hare!!!! Forsiktig pröver jeg snike fram mobilen. Får den i stilling når haren stopper på 20 meter men kamera kommer ikke opp för den jumper av. Smilet er likevel stort, det er gått ca en time siden uttaket!

Albin kommer ikke langt etter og har ingen problemer på vegen. På og av som haren og videre. Det fortsetter videre för det blir dötap. Da har jeg i mellomtiden sett en liten elgtjur, som Albin må ha värt veldig när uten å byttet - stort pluss.

Albin er slien når han kommer på retursporet. Og da er tiden inne for å dra hjem. Mandag er det premiäre, og med de tre forsöksheatene Albin har hatt er forhåpningene store.

Dagens garmin, med los i gul og der jeg så haren et rosa kryss:

1 kommentar:

Lindsjö taxar sa...

Härligt!! Fin halvö att jaga på.
Vi kan tyvärr inte vara ute förrän 1 okt. En del tjyvsläpper men det kan inte vi. Alltid någon som tjafsar om det.

Blogglistenhits