Sider

8. august 2014

Sommermøte mm

Sommermøte i jaktforeningen i går og kvotene for kløvvilt (og annet) er vedtatt.

For elg blir det 5+8, vitsvans 1+2 og rådyr 5+5. Altså økning på alle arter. Når det gjelder elgjakta så er min deltakelse litt avhengig av oppstart og det blir først klart på elgmøte midt i september. Trolig kommer jeg nok å delta i år, etter friåret i fjor. Har jo fått samlet nok poeng på skytebanen i år også, seriene er 73-72-72-70-75 (fire stående og seks på løpende). Det er mer elg i år og jeg har sett flere stykker. En kom jo på jordet rett utenfor huset, bilder ble imidertid tatt litt seint!

Og på veg til sommermøte fikk jeg også se en liten pinntjur med lange takker (30-40 cm). Ikke lett med mobil gjennom bilvindu, hvor elektronikken har slått seg vrang. Her må man zoome litt....

Blir intressant å se utviklingen av rådyrjakta, håper geitene blir klart minst beskattet. Og siden hundjakt først er lov fra sist uken i september håper jeg ikke alle dyr er skutt før den tid. Det blir sikkert ikke noe problem, og i det minste noen kid bør være igjen på kvoten.

Spennende å se om det blir skutt noen vitsvanser. De er på fremmarsj i terrenget og det skulle vært en fin bonus å få skutt en slik. Jakten vil bli fellesjakter, så ingen solofelling for Albin mulig enda.

Dårlig med skogsfugl, og dagskvoter på andfugler. Haren er fri og flere mener bestanden er klart økende. Kun 22 dager igjen til Albin slippes og jeg står med hagla !!!!

I tillegg blir det ny aktivitet ifbm jakt og skyting i løpet av året - hint Titan Reloading.


1 kommentar:

Lindsjö taxar sa...

Bra utdelning ni fick. Nästa vecka har vi vårt möte ang älgjakten

Blogglistenhits