Sider

9. mai 2010

På plass i skogen

Dette har vært en stille og rolig helg på landet, med garnfiske og utplassering av viltkamera. De først to nettene ble kameraet testet ut i nærheten av huset, i et mislykket forsøk på å fange dyr på filmen. Moultrie kamera viste at det ikke er egnet til å ta bilder på viltveksel, må da i hvertfall stå lengre unna enn 10 meter. Kameraet ble for seint når jeg gikk i vanlig fart forbi, men har jo uansett tenkt å benyttet det i forbindelse med saltsteiner. Kameraet står nå og
overvåker dette stedet:


Her håper jeg at elg, hjort og rådyr skal festes til film. Stedet er i hvertfall tidligere år mye benyttet. Hva jeg ikke får er bilder som dette:

med 7 store og 6 smågriser. Bilde er tatt i begynnelsen av mai, på åtlen jeg besøkte med hell i midten av april.

Fisk ble det også (nesten umulig å unngå - bruker jo garn), men med klart vær og klart vann ble fangsten begrenset. Fangsten med ørret og abbor smakte bra.

Rattata var også med på skogstur og viste alle gleder med en hundvalp. Det var imponerende angrep på tørre pinner, lek med kongler og meget stor interesse for ferske spor. Konkluderer optimistisk med at den er i rute. Han miste den initielle frykten for storjegern og ble istedet kompis. Rattata har også fått nytt hus - bygget for en Grand danois.

Nå blir det bare som sagt bare å vente og håpe på at mine to brødre tar seg tid til å sjekke kameraet, noe jeg tror blir uproblematisk da de er like spente som meg.

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits