Sider

4. august 2010

Jägarexamen bestått

Da var den finske jägarexamen bestått, dog med minste marginal 42 av 50, men er uansett fornöyd. Nå venter litt skyting og mulig skjutprov for älg- og hjortskytte. Det vil jo også väre godkjent for jakt i Norge, og i Finland er den gyldig i 3 år:).
Ellers var jeg ute en tur og prövde fugl- og muslokk på mandag kveld. Med kamera som våpen og småregn ble det null respons. Mulig det blir en ny kamerajakt i kveld da det klarner opp.
Tildeling av elg er også klart for jaktklubbens område her i Finland; 20 voksne og 19 kalver! En solid kvote og blir jo litt av en jobb å få alle dem i hus. Håpe kvotene ikke er så höye til neste år:))

4 kommentarer:

Emil sa...

hvis de sliter med for store kvoter så er jeg god til å skyte og ikke minst dra elg. de kan bare spandere helikopter tur så stiller jeg opp

jaktboss sa...

må sei meg enig m emil i denna saken, hvis kvota e for stor for jaktasle må han hente ekstern hjelp fra norge, eg e ein jævel på æljjakt... suns au d va litt flaut på familiens vegne å ha heile 8 feil på prøva... va prøva på finsk?

Unknown sa...

Beklager at jeg ödelegger ryktet til en ellers feilfri jegerfamilie. Tilbudet om hjelp skal overbringes, men kravet om medlemskap för elgjakt blir muligens et problem. Imidlertid vil de nok bli takknemlige dersom slike erfarne jegere tilbyr seg å hjelpe til. Eget serviceteam gjör at du må velge om du vil dra eller skyte Emil! JA, jeg synes å dra litt på elgen hörer med til jakta.

Emil sa...

39 elg vil jo bli litt av en utgift i ammo så hvis man får like stor part kjøtt for å dra så velger jeg det. også får jeg heller skyte 2 her.........

Blogglistenhits