Sider

7. oktober 2014

Albin jakt

Tilbake i Finland og Albin var ivrig.... Fire grader, overskyet og minimalt med vind.

Satser på litt rådyr idag og går inn et sted det bruker være rådyr. Albin søker seg etterhvert ganske langt ut, får godlukt og det blir lyd.

Ikke skikkelig fart men siger forsiktig unna, velger derfor å flytte meg nærmere. Da hører jeg etterhvert at losen er igang for fullt. Jeg står også bra i en elgate og det snur tilbake... Det er innom 200 meter men går ikke min vei. Ut på en halvøy, der det trolig svømmer over et lite sund. Albin er i vannet, og jeg hører et surt hyl.

Han kommer tilbake i sporet sitt, vi kobler og avslutter en kort økt. Er spor etter kløver i veien men så svakt på hard vei at det ikke er mulig å si om det er rådyr eller vitsvans. Tidlig avslutt begrunnes med første tur på en drøy uke for Albin og jobb for husse.

Dagens garmin.  Trolig los start ved lilla sirkel, jeg på rosa kryss.


Drøye 10 km ble det på Albin idag, og snitt på 7 km/t.

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits