Sider

2. oktober 2014

Jaktflaksen

Etter en forrykende start ble det jo litt mer normalt innhold på de siste turene. Kan grunnen være at jeg la igjen en kniv i Norge før jeg dro? Bestemte meg egentlig for noen år siden at jeg ikke skulle ha noe jaktflaks dupeditter. Men nå blir nok kniven med fremover. I helga blir det andjakt og kløvvilt jakt i Sverige, kniven følger med og optimismen er stor.

Ottar egner uken til å jakte hjort og fikk tidligere i uken skutt en fin hind, og Oryx kula fra 6,5an har jo oppført seg ihht boka.

 Og bilde av mulig jaktflaks kniven......
NB! Hjemmeladningen fungerer, men man lærer også et og annet. Til Mausern har jeg funnet passende krutmengde til Nosler Partition kula (cci250 hette, 56,5 grain vv 160, 180grain kula). Til kombien så hadde jeg ladet opp, men når jeg skulle testskyte oppdaget jeg at kulene (Hornady Interbond) ikke var satt dypt nok. Med kula nesten kilt fast i bommene ville ikke børsa stenges. Tennhettene måtte også trykkes noen mm lengre inn.

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits