Sider

21. september 2016

Rådyrobs

Nytt forsøk på "halfnose" i dag. Kom litt seint ut, men høstmørket kommer og med overskyet var det ikke lyst uansett.

Igjen var vinden på posten merkelig. Frustrert tok jeg derfor turen over åkeren og tenkte meg til neste. Når jeg er over og ser meg tilbake, står det et rådyr midt utpå og ser på meg!!!! Det må nesten ha sett hele min gåtur over åkeren, men unntak av første 15 meter. Hadde jeg kikket litt mer før "avreise" burde jeg fått syn på den og hatt mulighet til å snike på den.

Står lenge og ser på hverandre. Jeg får lagt meg forsiktig ned på gresset og sikter på den. Holdet anslår jeg til ca. 120 meter. Ser ikke hvilket dyr det er i kikkerten. Et ganske stort rådyr og mener jeg ser gevir, men kan ikke sikkert identifisere "halfnose". Blir derfor liggende å studere, vente og håpe.

Håpet renner ut når rådyret jumper i veg mot skogen. Sjekker vinden og nå trekker det rett mot der dyret sto. Blir en liten runde til mindre åker og tilbake igjen, mens jeg konstaterer at jeg gjorde en tabbe ved å ikke spane mer før og underveis min ferd over åkeren.

Når bilen nesten eksakt kl. 08 og da hører jeg en smell som minner om et skudd. Litt vanskelig for å bestemme retningen, men får se om det dukker opp noe i felt vilt i jaktrapporten jaktlaget har på Easyhunt.

Tja, intet videokamera med i dag og ingen bilder tatt. Bruker derfor bilde av årets epler...

Ingen kommentarer:

Blogglistenhits